Min nest beste avgjørelse


Etter ett år i ny jobb, mener Owe Imerslund-Kvisler at det å velge Sicra som arbeidsgiver har vært hans nest beste avgjørelse – etter å gifte seg. Løsningene Sicra har bygget for kundene gjorde at overgangen til hjemmekontor gikk smertefritt.


Etter ett år i ny jobb, mener Owe Imerslund-Kvisler at det å velge Sicra som arbeidsgiver har vært hans nest beste avgjørelse – etter å gifte seg. Løsningene Sicra har bygget for kundene gjorde at overgangen til hjemmekontor gikk smertefritt.

Owe Imerslund-Kvisler begynte i Sicra for rundt ett år siden, etter to års pause fra konsulentlivet. Det var det solide fagmiljøet som var utslagsgivende for valget av arbeidsplass. I Sicra ansettes kun de dyktigste fagfolkene, og alle konsulentene bør ha minst ti års erfaring.

– Gleden var stor i hjemmet da jeg ble ansatt i et firma med et så godt omdømme som Sicra. Jeg hadde erfart hva konsulentene der sto for siden etaten jeg jobbet i var kunde hos Sicra, forteller Imerslund-Kvisler.

Han har lang erfaring fra større offentlige og private IT-miljøer både i Norge og internasjonalt, og har jobbet med design, implementering og teknisk drift i sikkerhetstunge miljøer.

Fra pendling til hjemmekontor

Imerslund-Kvisler forteller at han ble leid ut til et større oppdrag allerede fra dag to i den nye jobben. Han hadde ikke noe imot å begynne å pendle til jobb igjen.

– Full av motivasjon satte jeg meg på toget fra Holmestrand til Oslo. Det var en bratt læringskurve i starten med å sette seg inn i kundens miljø og rutiner, men det gikk snart over i kontroll og følelse av mestring.

Så kom koronaen, og en ny hverdag med hjemmekontor startet.

– Det var helt sprøtt å stå i Oslo den siste dagen, og Oslo S var allerede ganske tom. Vi fikk beskjed fra kunden om å ta med PC-en hjem – nå stenger vi! Heldigvis hadde kunden allerede gode løsninger for å arbeide hjemmefra og hadde allerede tatt i bruk Teams og de andre applikasjonene i Office 365-suiten.

Imerslund-Kvisler forteller at Sicra er eksperter på nettverk og sikkerhet, og også er vant med å implementere Microsoft- og Citrix-løsninger for kunder. Dermed gikk overgangen fra pendling til hjemmekontor veldig greit.

– Det var egentlig bare å bruke de løsningene vi har vært med på å bygge. Sicra var i det store og hele allerede rigget for en slik hverdag. Utstrakt bruk av Teams og andre verktøy for samhandling var allerede på plass.

Behovet for sikre samhandlingsløsninger vil være stort etter korona

Sicra bistår kunder med blant annet Microsoft- og Citrix-løsninger, som single-sign-on-løsninger, passordfri pålogging og intelligente arbeidsflater hvor ansatte får tilgang til alle applikasjonene sine på en enkel måte.

Gode og sikre samhandlingsløsninger har vært helt avgjørende for at snart ett år med hjemmekontor har gått så smidig og smertefritt for seg som det har gjort, mener Imerslund-Kvisler. Han tror slike løsninger kommer til å bare bli enda viktigere i tiden også etter korona, da antagelig mange kommer til å fortsette å jobbe mer hjemmefra enn de gjorde før pandemien.

– Hjemmekontoret har nok kommet for å bli, men etter pandemien blir det nok en mer fleksibel hverdag for mange der man jobber noen dager på kontoret og noen dager hjemme. Savnet etter det sosiale har nok vært stort for mange under pandemien, også for meg. Samtidig er det mange fordeler med hjemmekontor, som mer tid sammen med familien, lage god lunsj sammen, fleksible løsninger og kort vei til jobb.

Imerslund-Kvisler angrer ikke et sekund på at han byttet jobb.

– Inntrykket jeg hadde av Sicra før jeg startet, har vist seg å stemme på en prikk.  Det at jeg valgte Sicra som min arbeidsgiver, er min smarteste avgjørelse noensinne – foruten om å gifte meg med min kone.

Vil du vite hvordan Sicra kan hjelpe deg og din virksomhet, eller kanskje du er interessert i å jobbe for oss? Ta kontakt!