Sicra har ansatt mentaltreneren Mia Merethe Skriver Haukås som Chief People Officer (CPO) for å sikre og bruke den unike Sicra-kulturen som et konkurransefortrinn når de skal vokse kraftig fremover.
I fjor høst fikk Sicra Credo Partners som hovedeier. Fremover er planene at Sicra skal ansette mange flinke folk. Da er det viktig at den unike, gode kulturen i Sicra ivaretas. Sicra satser på å bruke kultur som strategisk virkemiddel i en tid der kampen om de beste IT-sikkerhetshodene blir stadig tøffere.
– Fra 2016 til 2025 var det ingen som valgte å forlate Sicra for godt. Det er unikt i en bransje med høy turnover og særlig høy etterspørsel etter IT-sikkerhetskompetanse. Vi ønsker å beholde både kultur og de vi ansetter. Derfor ansetter vi Mia som CPO, sier Stig Valderhaug, CEO i Sicra.
Sicra-kulturen gir glitrende resultater
Mia Haukås har over 25 års erfaring med å coache ansatte og ledere. Hun har blant annet jobbet med selskaper som IKEA, Burger King, Plantasjen, Bilfinger og har gitt Sicra råd siden oppsgtarten for ni år siden. Hun har som mål å vise næringslivet at «kultur som strategi» er fundamentet som skaper de virkelig gode resultatene.
– Jeg startet Tipping Point Methodology (TPM), for 25 år siden. Drømmen var å skape glitrende arbeidsmiljøer som ga glitrende resultater. Dette tar jeg med inn i Sicra som CPO, i tillegg til erfaringene etter flere år som rådgiver og coach i Sicra, sier Mia Haukås.
– Som konsulent fra straten har Mia vært med på å bygge opp vår unike kultur, som har gitt oss et konkurransefortrinn på arbeidsmarkedet. Vi er så heldige at flinke folk faktisk banker på døra vår fordi de ønsker å jobbe her, forteller Stig Valderhaug.
Som CPO skal Haukås påse at den unike Sicra-kulturen ikke forsvinner selv om Sicra dobler antall ansatte på kort tid. Hun har akkurat startet opp som CPO i Sicra. I tillegg fortsetter hun å drive TPM-skolen.
Les saken: "Ansetter mentaltrener for å vinne kampen om de beste hodene" i Kode24 her >
Les saken: «Mentaltreneren blir HR-topp» i Computerworld her >