Sicra gjorde opp 2024 med en omsetning på nesten 70 millioner kroner. Med tosifret omsetningsvekst hittil i år, er Sicra på vei mot en topplinje på 100 millioner.
– Etter at Credo Partners investerte i oss, har vi fått finansiell styrke til å bygge et kraftigere selskap som skal ta større ansvar og bidra til å løse utfordringene rundt cybersikkerhet, som hele samfunnet opplever, sier Stig Valderhaug, CEO i Sicra.
Les også: Vi skal vokse med Credo Partners i ryggen >
Sicra omsatte for 68,7 millioner kroner i fjor, en vekst på 8 prosent fra 2023. Driftsresultatet endte på 1,5 millioner, ned fra 2023 i tråd med investeringsplanen. Selskapet er kapitalisert opp og det er et solid grunnlag for videre vekst.
– Fjorårsresultatet er preget av at vi har investert mye for å vokse. Vi har ansatt flere i ledelsen, styrket salgsapparatet og har utvidet tilbudet. I 2025 har vi investert mer for å vokse. Dette har allerede gitt resultater. Hittil i år har vi tosifret omsetningsvekst og vi venter at veksten fortsetter gjennom året. Vi får flere kunder og selger mer til kundene vi har, fortsetter Valderhaug.
I løpet av 2024 har Sicra utvidet tjenestetilbudet med flere nye satsinger. Valderhaug trekker særlig frem to områder:
CISO-for-hire / Utleie av sikkerhetsrådgiver
Sicra tilbyr ledere innen IT-sikkerhet. Disse kan ta ulike lederroller på prosjektbasis hos selskaper som ikke har dette. De kan også bidra med kompetanse og kapasitet til overarbeidede sikkerhetsledere.
Les mer om CISO-for-hire / Utleie av sikkerhetsrådgiver-tjenesten her >
Sikkerhetssenter som en tjeneste (SOC-as-a-Service)
Sicra har utviklet en egen SOC-tjeneste på toppen av Arctic Wolfs verdensledende sikkerhetsplattform. Det gir en unik kombinasjon av en solid, digital sikkerhetsgrunnmur og lokale IT-sikkerhetseksperter.
Les mer om Sikkerhetssenter som en tjeneste (SOC-as-a-Service) her >
– Tilbakemeldinger fra markedet tyder på at vi har truffet blink med å selge SOC som en tjeneste. I løpet av ett år har over 30 virksomheter, med 53.000 sluttbrukere, kjøpt vår SOC-tjeneste. I tillegg vurderer over 20 virksomheter å gjøre det samme, sier Valderhaug.
– Sicra skal vokse mye i årene som kommer, men vi viker ikke fra vårt DNA. Gode opplevelser for kunder og ansatte gir et godt omdømme som driver organisk, sier Valderhaug til slutt.
Les saken i Finansavisen her >
Sicra skal vokse mye i årene som kommer, men vi viker ikke fra vårt DNA. Gode opplevelser for kunder og ansatte gir et godt omdømme som driver organisk.