Sicra gjorde opp 2024 med en omsetning på nesten 70 millioner kroner. Med tosifret omsetningsvekst hittil i år, er Sicra på vei mot en topplinje på 100 millioner.
– Etter at Credo Partners investerte i oss, har vi fått finansiell styrke til å bygge et kraftigere selskap som skal ta større ansvar og bidra til å løse utfordringene rundt cybersikkerhet, som hele samfunnet opplever, sier Stig Valderhaug, CEO i Sicra.
Les også: Vi skal vokse med Credo Partners i ryggen >
Sicra omsatte for 68,7 millioner kroner i fjor, en vekst på 8 prosent fra 2023. Driftsresultatet endte på 1,5 millioner, ned fra 2023 i tråd med investeringsplanen. Selskapet er kapitalisert opp og det er et solid grunnlag for videre vekst.
– Fjorårsresultatet er preget av at vi har investert mye for å vokse. Vi har ansatt flere i ledelsen, styrket salgsapparatet og har utvidet tilbudet. I 2025 har vi investert mer for å vokse. Dette har allerede gitt resultater. Hittil i år har vi tosifret omsetningsvekst og vi venter at veksten fortsetter gjennom året. Vi får flere kunder og selger mer til kundene vi har, fortsetter Valderhaug.
I løpet av 2024 har Sicra utvidet tjenestetilbudet med flere nye satsinger. Valderhaug trekker særlig frem to områder:
CISO-for-hire / Utleie av sikkerhetsrådgiver
Sicra tilbyr ledere innen IT sikkerhet. Disse kan ta ulike lederroller på prosjektbasis hos selskaper som ikke har dette. De kan også bidra med kompetanse og kapasitet til overarbeidede sikkerhetsledere.
Les mer om CISO-for-hire / Utleie av sikkerhetsrådgiver-tjenesten her >
Sikkerhetssenter som en tjeneste (SOC-as-a-Service)
Sicra har utviklet en egen SOC-tjeneste på toppen av Arctic Wolfs verdensledende sikkerhetsplattform. Det gir en unik kombinasjon av en solid, digital sikkerhetsgrunnmur og lokale IT-sikkerhetseksperter.
Les mer om Sikkerhetssenter som en tjeneste (SOC-as-a-Service) her >
– Tilbakemeldinger fra markedet tyder på at vi har truffet blink med å selge SOC som en tjeneste. I løpet av ett år har over 30 virksomheter, med 53.000 sluttbrukere, kjøpt vår SOC-tjeneste. I tillegg vurderer over 20 virksomheter å gjøre det samme, sier Valderhaug.
– Sicra skal vokse mye i årene som kommer, men vi viker ikke fra vårt DNA. Gode opplevelser for kunder og ansatte gir et godt omdømme som driver organisk, sier Valderhaug til slutt.
Les saken i Finansavisen her >
Sicra skal vokse mye i årene som kommer, men vi viker ikke fra vårt DNA. Gode opplevelser for kunder og ansatte gir et godt omdømme som driver organisk.