Alle virksomheter driver med markedsføring. Uten oppmerksomhet om hva man kan tilby blir det lite utvikling. For vår del tenker vi om markedsføring at vi helst vil få oppmerksomhet om gode løsninger vi har medvirket til, eller gode opplevelser for medarbeidere og kunder. Derfor skriver vi artikler og deler disse, og håper at disse er med å kvalifisere oss som en god samtalepartner.

Gode søkemotorer har vært med å sørge for at mindre kunnskapsbedrifter som oss, kan bli synlige for mulige kunder uten at vi har de store markedsføringsbudsjettene. Dette skjerper konkurransen og bidrar positivt til et bedre og bredere tilbud til markedet. Noen må betale for disse tjenestene, for som vi alle vet: «There is no free lunch».

Utviklingen av «gratistjenester» hvor det er datainnsamlingen som er den faktiske betalingen er problematisk. Likeledes er sosiale mediers innflytelse på det offentlige ordskiftet destruktivt. Selektiv presentasjon av stoff som engasjerer har medført informasjonssiloer og polarisering, hvor tilhøreren i en informasjonssilo har et konfliktfylt syn på «de andre». Faktisk og objektiv informasjon er ikke lenger gullstandarden. En utvikling som faktisk synes i antall døde i flere land under pandemien.

Følg oss på LinkedIn

I Sicra tror vi på felleskap, og vi mener at vi som virksomhet må være et ansvarlig medlem av samfunnet.

Men verdier har ingen troverdighet om man ikke lever de ut i praktisk handling. Derfor har vi besluttet å avslutte vår bedriftsside på Facebook. En liten dråpe i et stort hav, men det er jo nettopp det sosiale medier er: Et hav av mange dråper. Vi oppfordrer heller til å følge vår side på LinkedIn, som så langt har vist en mer ansvarlig omgang med data.

Det er nyttig og viktig for oss å se hva som blir lest av innhold vi produserer på sicra.no. Som mange andre har vi brukt gratisverktøyet Google Analytics, hvor «betalingen» er at Google får tilgang til data om brukerne. Dette er en praksis flere europeiske datatilsyn mener kan være i strid med den europeiske personvernforordningen GDPR, selv om Google argumenterer med at persondataene er anonymisert. Vi skiftet derfor i februar til det GDPR-vennlige analyseverktøyet Plausible. For en beskjeden sum får vi innsyn i hva våre gjester er interessert i, men uten å identifisere leseren eller dele data om dem.

Vi håper vårt lille bidrag medvirker til nødvendig endring.

Våre spesialister

Viser resultater for «{{ filterBySearchText }}»

Ingen resultater funnet… Prøv et annet søk!

Viser resultater for «{{ filterBySearchText }}»

Ingen resultater funnet… Prøv et annet søk!

Kontakt oss

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.